Wat komen we tegen bij een Quickscan

Doe de quickscan

Neobis verzorgt quickscans voor bedrijven en recentelijk zijn we het volgende tegengekomen bij een klant die speciaal produceert op aanvraag. Alle productie werd bijgehouden op een whiteboard en op volgorde afgehandeld door de productiemedewerkers. Zodra het product gereed is, moet het direct verstuurd worden naar de klant.

Ook werd de voorraad bijgehouden in een Excel document, daar het huidige ERP-pakket geen goede oplossing was voor de voorraadregistratie en de bijbehorende ontvangsten en leveringen. Regelmatig gebeurde het dat het verkeerde geproduceerd was of dat de prioriteit verkeerd werd ingeschat. Ook gebeurde het dat een verkoper dacht dat er iets op voorraad was en een toezegging deed, en erachter kwam dat een collega het product al had vergeven.

Integrale oplossing met Odoo

Hiernaast is het bijna onmogelijk om deze verschillende bronnen van informatie up-to-date te houden. Vanuit Neobis hebben wij met de bedrijfssoftware van Odoo een oplossing voor dit probleem geleverd. Met Odoo heb je een integrale oplossing tussen inkoop, verkoop, voorraad, productie en uiteraard de boekhouding.

Tijdens het aanmaken van een verkooporder heb je direct zicht op de voorraad van de producten en inzien voor welke offertes of verkooporders dit product ook nodig is. Of wanneer het product weer binnenkomt vanuit de leverancier.



Voor alle productieorders is de planning inzichtelijk wat er gedaan moet worden, maar ook wanneer. Deze worden automatisch gepland op basis van de gewenste leverdatum en productietijd.


Plan een quickscan

Uiteraard is er nog veel meer mogelijk om je proces te versimpelen en te automatiseren. Neem vrijblijvend contact op over de mogelijkheden van Odoo en de quickscan.


KPMG maakt overstap naar Odoo met 100% van hun klanten